DISQUS SHORTNAME

Isnin, 27 April 2020

Cara mudah kumpul mata big point Air Asia

Korang yang suka travel mesti tahu, antara cara murah mendapatkan tiket Air Asia selain daripada beli tiket pada waktu promosi, anda juga boleh menebuskan mata big point yag terkumpul untuk mendapatkan tiket ke sesuatu destinasi. Korang juga patut tahu cara mudah kumpul mata big point Air Asia.


Tetapi, jika hanya mengharapkan mata big point melalui pembelian tiket air asia semata-mata, korang perlu menunggu lama untuk mengumpul mata point yang mencukupi sebelum dapat menebus point tersebut. Air asia hanya memberikan ganjaran  1point untuk setiap ???
Point akan dikreditkan ke akaun big point korang sekurang-kurangnya  sebulan selepas pelepasan. Bermakna korang perlu ada akaun air asia sendiri untuk memastikan korang dapat mengumpul mata big point. Jika korang belum ada akaun, klik dan sign up akaun big point korng

Namun, sekarang korang boleh menggunakan 2 cara yang akan diterangkan dengan detail dibawah bagaimana untuk mengumpul mata big point dengan cepat dan pantas tanpa memerlukan modal wang yang banyak.

1) Big pay kad.
Ini cara pertama untuk mengumpul mata big point Air Asia. Dengan menggunakan kad big pay, korang boleh mengumpul mata point Air Asia dengan mudah. Kad ini berfungsi seperti kad debit biasa seperti kad bank. Tetapi kelebihan membuat pembayaran dengan menggunakan kad ini ialah, korang akan diberikan ganjaran mata big point untuk:

i) Setiap RM 50 untuk 1 point yang dipindahkan ke dalam kad.
ii) Setiap RM20 untuk 1 point bayaran dengan menggunakan big pay kad untuk shopping di mall, supermarket, website e-commerce lazada, shopee,  isi minyak, pembayaran bill dan sebagainya.
iii) Setiap RM 1 untuk 2 point bagi pembayaran shopping di overseas.

Paling best untuk korang selalu travel ke luar negara,  kad ini boleh digunakan di mana-mana mesin ATM  di luar negara dengan kadar tukaran mata wang yang agak tinggi berbanding dengan penukaran di money changer. Kad big pay memang sangat membantu memudahkan urusan para pelancong tanpa perlu lagi memikirkan keselamatan wang yang dibawa. Dengan hanya sekeping kad big pay, anda boleh travel ke mana-mana sahaja tanpa perlu risau untuk menukar wang terlebih dahulu.  Selain itu untuk pembayaran tiket Air Asia anda tidak akan dikenakan processing fee. Sangat best kan?

Ini langkah bagaimana korang dengan mudah dapat memohon kad ini. Ikuti langkah mudah dibawah:
STEP 1
Mula-mula install apps BIGPAY kat dalam Play Store atau App Store
STEP 2
Lepas tu sign up kad BigPay ni guna handfon kita je
STEP 3
Masukkan kod ni
V206MDKMKM untuk claim RM10 PERCUMA dari Air Asia. Tak ambik ni rugi la, siapa nak bagi duit free?
STEP 4
Dah selesai semua, top up RM20 untuk aktifkan kad. Top up ni boleh guna kad kredit or online banking. Dah settle.
*Once activate, dalam account ada RM10(referral code)+RM20 =RM30
STEP 5
Kad tu dia akan pos ke alamat kita, dlm 5 - 7 hari bekerja dah sampai, tak payah bayar apa-apa utk pos. Tunggu je kad sampai kat rumah sambil goyang kaki.

Tak perlu pergi bank, atau pergi mana-mana kaunter untuk nak buat kad ni. Mudah sangat.

2) Shopback cashback

Tapi sebelum itu, ada ada bagusnya korang kumpul duit daripada setiap pembelian online daripada mana-mana platform e commerce seperti lazada, shopee, agoda dan sebagainya.

Aplikasi ini membenarkan korang untuk mendapatkan balik sedikit cashback daripada setiap pembelian dari mana-mana platform e commerce yang  terdapat dalam shopback.

Melalui aplikasi ini, korang akan akan diberikan cashback bergantung pada platform e commerce dan juga jumlah pembelian. Semakin banyak pembelian, semakin banyak pulangan  cashback korang dapat.

Korang jangan risau kerana terdapat berpuluh-puluh  e commerce yang korang boleh guna melalui aplikasi ini. Terdapat e commerce untuk shopping barangan kecantikan, fesyen, pelancangon,  dan banyak lagi.



Caranya mudah sahaja:

i) download aplikasi shopback di link ini klik sini

ii) korang sign up untuk daftar

iii) setiap kali korang nak beli melalui shopee,lazada, zalora atau apa sahaja..korang hanya perlu masuk melalui aplikasi ini terlebih dahulu.

Mudah kan untuk mengumpul duit daripada setiap pembelian.

3) YouGov point
Pernah tak korang terfikir hanya dengan menjawab soalan-soalan soal selidik korang dapat menebus dengan mata big point Air Asia? Perkongsian ini sangat benar guys bukan tipu atau scammer. Cuba korang tengok gambar di bawah jika tak percaya. Ianya benar!

Jadi macam mana korang dapat mengumpul big point Air Asia melalui YouGov? Untuk pengetahuanr korang, You Gov adalah merupakan web yang menjalankan kerja-kerja penyelidikan berkaitan apa sahaja yang memfokuskan respondennya dari kalangan orang Asia. Hasil kajian dari laman web ini banyak digunakan untuk menunjukkan respon masyarakat tentang sesuai isu atau perkara.
Untuk menjawab soal selidik dari web ini korang perlu berdaftar dengan sign up free  klik sini register akaun korang dengan mengikuti langkah-langkah mudah yang ditetapkan.

Soal selidik akan dihantar ke email korang dari masa ke semasa. Pastikan korang sentiasa membuka email untuk menjawab soal selidik yang berkaitan. You Gov akan memberikan anda mata ganjaran setiap kali selepas anda menjawab soal selidik. Mata ganjaran yang terkumpul dari akaun You Gov boleh ditebus ke mata ganjaran Air Asia. Setiap 5000 mata You Gov untuk 2500 mata big point Air Asia.

Jadi rajin-rajinkan diri korang untuk selalu menjawab soal selidik yang dihantar. Semakin banyak anda menjawab soal selidik, semakin banyak mata ganjaran You Gov, semakin cepat anda boleh menebus ke mata big point Air Asia.

Good luck guys!
Selamat terbang dan mengembara!

1 ulasan:

  1. terima kasih sharing.. sy sampai skrg masi tak paham pasal big point air asia.. dah sign up tp gitu2 je haha

    BalasPadam

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item