DISQUS SHORTNAME

Selasa, 31 Oktober 2017

Trip ke Singapore: 9 tempat menarik free di Singapore

Singapore antara negara yang sangat best untuk melancong. Banyak tempat-tempat menarik di Singapore yang boleh dikunjungi dengan menggunakan pengangkutan awam. Perkhidmatan bas dan juga MRT  yang efisyen  dan banyak tanpa perlu menunggu lama menjimatkan masa dan kos untuk bergerak ke satu tempat yang lain. 

Tempat menarik yang free di Singapore

1)   Marina Bay
Tempat yang cukup relaks dan tenang untuk bersantai sampai melihat keindahan bandar Singapore dengan bangunan pencakar langit dari tepian sungai.


2)   Merlion Park
Tugu singa yang mengeluarkan air merupakan tempat yang mesti datang untuk mengabadikan kenangan disini. Mercu tanda Singapore selain Marina Bay.

3)   Helix Bridge
    Reka bentuk jambatan ini sangat menarik dan jika waktu malam lagi lawa. Jambatan yang menghubungkan antara Espalanade dan Marina Bay.

4)   Harbour Front
    Jetty ini merupakan tempat menaiki ferry ke Batam dan juga persinggahan untuk ke Sentosa Island. Tetapi disini juga sangat best untuk santai-santai sambil melihat kapal dan ferry serta menikmati keindahan pelabuhan. Jika rajin boleh membeli belah di Vivo Mall.

5)   Kg Glam 
    Perkampungan Melayu di Singapore yang telah pun berubah menjadi kawasan tumpuan pelancongan. Jika disini boleh melawat Istana Kg Glam yang merupakan bekas Istana raja di Singapore.

6)   Arab Street
    Tumpuan utama ke sini ialah Masjid Sultan yang merupakan masjid utama di Singapore dan antara tertua di negara tersebut. Perkarangan masjid ini akan bertukar menjadi "Little Arab" menjelang waktu petang. 

7)   Bugis Street
    Disini tidak lain ialah tempat untuk membeli belah di Singapore. Ada shopping mall dan ada juga bazar yang menjual barang yang lebih murah terutamanya cenderahati. 

8)   Chinatown
Ianya seperti petaling street di Malaysia. Dengan pelbagai barangan cenderahati dan pakaian yang dijual murah berbanding tempat lain. Disini lebih kepada kawasan perniagaan kaum Cina. Terdapat Masjid Jamek Chulia berhampiran dengan Chinatown. Majid ini kurang tumpuan berbanding Masjid Sultan.

    9) Little India
Umumnya kawasan ini merupakan kawasan penempatan warga India yang menetap di Singapore. Disini seni bina bangunan banyak yang menyerupai seni bina India dengan ukiran dan motif pada bangunan daripada kebudayaan India. Banyak barangan India yang boleh didapati disini termasuk makanan, pakaian, cenderahati dan sebagainya. 

Banyak lagi tempat menarik di Singapore yang wajib dikunjungi seperti USS, Sentosa Island dan lain-lain. Baca selanjutnya disini. Untuk panduan ke USS klik sini.

Buat photobook murah dan jimat di sini


2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Hi Admin & Kawan-kawan. :) mari join 💡"Singapore (SG) Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / 🔎🚩Backpacker Trip Jelajah SG dari serendah 🔥RM90-RM60 sahaja...

    Juga ada promosi; 🔖PAKEJ USS Trip dari JB @ 🔶Tiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-Lebih dari 30 JENIS!) All at %% Discount Price!

    Bole WHATSAPP ke ✔+6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: ✔+6012-7760219

    *Silakan lawat☺ >> FB.COM/LOVETRAVEL86

    BalasPadam

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item