DISQUS SHORTNAME

Khamis, 30 April 2020

Lokasi baru terminal bas seksyen 17, Shah Alam

Terminal bas Shah Alam dipindahkan secara rasmi pada 1 Mei 2019  bertempat di Seksyen 17. Dikenali sebagai Terminal bas Shah Alam  mengantikan stesen bas sementara di Seksyen 13 berdekatan dengan Stadium Shah Alam.

Terminal ini lebih up to date dengan kecanggihan sistem pembelian tiket secara online serta aturan keluar masuk bas yang lebih teratur dan sistematik.

Turut ditempatkan di terminal bas ini ada ruang teksi. Dilengkapi dengan kemudahan asas seperti tandas, ruang makan dan menunggu, lot kedai, surau. Kekurangan utama di terminal ialah ketiadaan parking yang mencukupi. Namun masalah ini boleh diatasi memandangkan di laluan ini terdapat kemudahan bas Smart Selangor iaitu SA 04 dan juga SA 03. Untuk mengelakkan kesesakan jalan raya dan kesukaran mendapatkan parking kereta, dicadangkan untuk ke terminal dengan hanya menggunakan kemudahan bas Smart Selangor.

Lokasi terminal bas ini bersebelahan dengan Columbia Asia Hospital. Berhadapan dengan terminal ini ada gerai makan manakala pada setiap hari Selasa terdapat pasar malam yang meriah menjual pelbagai jenis makanan, sayur, pakaian dan pelbagai lagi.

Bagi tujuan pembelian tiket, anda juga boleh mendapatkan tiket secara atas online melalui ??? atau ???

1) pemandangan dari luar terminal bas


   

2) pemandangan dalam terminal bas

 
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item