DISQUS SHORTNAME

Selasa, 31 Oktober 2017

Panduan jimat menaiki bas ke Singapore Zoo dari Johor Bharu

Disini adalah panduan jimat menaiki bas dari Johor Bharu bagi rakyat Malaysia yang hendak ke Singapore Zoo. Singapore Zoo sangat menarik dan best. Tempatnya lebih besar dan happening berbanding zoo negara. Singapore Zoo, River Safari, dan Night Safari terletak di kawasan yang sama (Mandai). Ada beberapa cara ke Mandai dan ini ialah yang paling senang dari JB menggunakan public transport.


Cara-cara ke Singapore Zoo dari Johor Bharu


1) Bus CW1/950 ke Kranji MRT
2) Kranji MRT ke Choa Chu Kang MRT (2 stations)
3) Bus 927 ke Singapore Zoo

Cara-cara ke Jurong Bird Park dari JB


1) Bus CW1/950 ke Kranji MRT
2) Kranji MRT ke Jurong East MRT (5 stations)
3) Tukar red line ke green line @ Jurong East MRT
4) Jurong East MRT ke Boon Lay MRT (3 stations)
5) Bus 194 ke Jurong Bird Park

Jika menggunakan kereta sendiri perjalanan hanya mengambil masa 15-20 minit dari Woodland  checkpoint. Untuk parking, anda perlu reload autopass di 7e memandangkan parking di Singapore memerlukan anda menggunakan Autopass card. Caj parking adalah S$3/hour dan maximum adalah S$10/entry.

Untuk masuk ke Singapore Zoo dan Jurong Bird Park memerlukan tiket.  Baca selanjutnya di sini. Adalah sangat berbaloi dan lebih murah untuk membeli tiket kombo atau 2 park dan secara online. Check tiket untuk dapatkan diskaun. Pembelian  di Klook  lebih jimat, murah dan berbaloi-baloi dengan diskaun yang banyak klik sini.

Tarikan terbaru di Singapore Zoo bakal memukau mata anda, Rainforest Lumina Night Walk Singapore Zoo. Untuk ke USS baca perkongsian sini.

1 ulasan:

  1. Hi Admin & Kawan-kawan. :) mari join 💡"Singapore (SG) Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / 🔎🚩Backpacker Trip Jelajah SG dari serendah 🔥RM90-RM60 sahaja...

    Juga ada promosi; 🔖PAKEJ USS Trip dari JB @ 🔶Tiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-Lebih dari 30 JENIS!) All at %% Discount Price!

    Bole WHATSAPP ke ✔+6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: ✔+6012-7760219

    *Silakan lawat☺ >> FB.COM/LOVETRAVEL86

    BalasPadam

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item