DISQUS SHORTNAME

Jumaat, 13 Mac 2020

pengalaman tidur dalam kotak


ni laa keadaan sleeper bas di kemboja. masa pergi sini, iols sendiri had no idea how the sleeper bus looks like..tp dlm kepala otak imagined mestilah bas tu ada kerusi tp versi boleh bertukar jadi katil laa kut..jadi bila beli tiket bas malam automatik bas tersebut adalah sleeper bus dan harga sedkit mahal berbanding perjalanaan bas siang hari.
sblm naik..awal2 iols dah kawtim ngan driver tuh like..can u pleasse arrange lady beside me..sambil iols tunjukk2 perempuan..driver cakap..perempuan dengan prempuan..lelaki dgn lelaki...so..lega. kenapa mtk perempuan sbb lbh selesa utk membutoo masa naik bas nanti..dan mmg iols plan utk tido je pun atas bas ni..sbb tu pilih naik bas malam disamping jimat kos hotel.
mula-mula melangkah naik..selipar kena tanggal, dia bg plastik utk isi. beg kena angkut naik gak..yg letak dkt bawah hanyalah kotak2 macam tu laa...bila masuk atas bas tuh..ternganga jap..macam ni ke..boeh ke aku lalu..x tersangkut ke..eehh..aku kena tido dalam kotak tu ke...tp iols pujuk laa hati..x apa..sorang satu..boleh laa utk tido.lagipun ada tilam nipis n selimut..ok laa..
sekali..naik attendant bas...rupanya satu kotak kecik tuh utk 2 orang...terus aku rasa weeiiii...aku nak kelikkk..tido rumah!!...tolonglaa batman ...mari amik aku..terbangkan aku kelik rumah kat kb nuh...kotak tuh hanyalah sebesar saiz tilam bujang..bayangkan..ruang sekecil itu ko kena share tido dgn 2 orang...meraung aku dalam hati je laa...hukhukhuk...berkubur laa impian aku nak tido best2 malam ni..
tido dalam kotak tuh...ko x bleh penting diri sendiri..kalau sorang baring..sorang lagi kena mengiring..utk 2-2 baring mmg x muat. dan ko kena sedar diri gak..klu saiz xl ke atas sila beli 2 tiket..so ko bleh conquer 2-2 tempat tuh ko punya..utk share tido hanya sesuai utk yg bersaiz L ke bawah je..
aku tido malam tuh sambil membebel dalam hati..ni laa pengalaman tido plg sadis dalam hidup aku..apasa laa aku pilh datang negara org..sedangkan kat rumah nuh segalanya ada dan selesa..tp aku kena hadap..sendiri yg pilih utk travel..sendiri hadap laa meraung sorang2..
ingatkan aku x leh tido dalam kotak dengan kesempitan dan ketidakselesaan tahap maxmimum..x selesa utk bernafas..serius..tp aku hanya sedar bila bas tuh sampai kat phnom penh...lena gak tido..
turun dr bas aku cari balik minah london yg aku jumpa sblm naik smlam..tp x jumpa..so aku jalan je ikut kaki..ehhh..rupanya dia kejar aku dr blkang...dia naik bas lg satu...aku tanya dia how was your feeling..guees what..it is my first n late time ever sleping in the box..agagggaa..aku reply..u feels like sleeping in the box..but my feeling was like sleeping in the grave..akakaahkaghak
mohon uols cuba naik slepper bas ni,...bagus utk persediaan sblm mmasuk lubang kubur..hakhakaah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item