DISQUS SHORTNAME

Isnin, 11 September 2017

Trip ke Singapore: panduan lokasi backpackers hostel di Singapore

Tips penginapan di Singapore

Ada 2 pilihan penginapan yang boleh dipertimbangkan jika anda mempunyai budget terhad. Menginap di backpacker hostel di Singapore atau di Larkin, Johor.


1) Bermalam di hostel area bandar Johor

Harga hostel di Singapore sekitar SGD 35. Jika di tukar ke Ringgit Malaysia ianya agak mahal jika travel dalam keadaan budget yang nipis. Adalah lebih jimat jika menginap di hostel sekitar Johor samaada Larkin yang mana harga hostel disini boleh disewa serendah RM 35 ringgit semalam. Tempah hotel di Booking.com atau Traveloka. Perbandingan harga hotel dari 2 laman web ini dapat memberikan anda penjimatan yang berbaloi-baloi. 

Tetapi untuk balik menginap di Johor, menyebabkan anda keletihan kerana terpaksa mengejar bas sebelum bas menamatkan perkhidmatannya. Jika tidak anda terpaksa menggunakan perkhidmatan teksi atau Grab.Cadangan bermalam di Johor hanya boleh dibuat jika anda benar-benar mempunyai stamina dan tenaga yang banyak serta tidak mengejar masa untuk kembali bekerja. 

Jika memilih untuk pulang bermalam di Johor anda perlu mengambil kira kesesakan yang mungkin berlaku di tambak Johor. Elakkan waktu peak hour semasa warga Johor bergerak pergi dan pulang dari kerja. Keadaan imigresen di kedua-dua arah akan mengalami kesesakan teruk sehingga mengambil masa berjam-jam untuk selesaikan urusan imigresen. 

2) Lokasi backpackers  hostel di Singapore

Di Singapore hostel backpacker yang menyediakan single room atau jenis dorm banyak terdapat disana. Harga walaupun agak mahal jika dibandingkan duit Malaysia tetapi berbaloi dengan masa dan tenaga tanpa perlu berpenat berkejar bas pergi dan masuk serta mempunyai lebih masa untuk berjalan-jalan di sekitar Singapore. Harga hotel biasanya lebih murah di Booking.com. Berikut antara lokasi  backpacker hostel yang mempunyai hostel murah di Singapore.

i) area Bugis street

ii) area Arab street

iii) area Little India 



Baca disini untuk mengetahui senarai tempat menarik di Singapore.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item