DISQUS SHORTNAME

Khamis, 18 Januari 2018

Trip Indochina di Thailand: Lokasi makanan halal sedap dan murah di Hatyai

Hatyai dan makanan tidak dapat dipisahkan. Tidak susah mencari makanan halal di sini. Dengan harga makanan murah dan makanan Thailand yang sedap dan enak sememangnya menjadi kegemaran orang Malaysia. Syurga makanan bagi orang Malaysia yang datang ke Hatyai semata-mata untuk food hunting.

1) Burger 7e Hatyai      
Boleh terus dimakan Cuma perlu dipanaskan di dalam microwave dekat kaunter. Harga dalam lingkungan RM 3 sahaja. Sangat sedap dan berbaloi dengan harga. Perhatikan logo halal kerana ada juga burger pork.

kredit gambar: fb 

2) Hatyai Plaza Trade Centre
Berdekatan dengan Tower Clock tengah-tengah bandar Hatyai.  Tangga ke tingkat 3 kedai ini banyak tahi burung dan kelihatan terbiar. Tetapi makanan disini sangat sedap dengan harga berbaloi-baloi.  Banyak kedai borong-borong pakaian dan lebih murah dari tempat tetapi tempat ini agak seram dan kotor.  Kedai dalam plaza ini buka sehingga petang sahaja.
                    Kredit sumber gambar dan info: Ma Aziz (fb)

3) Asean Night Market
macam-macam makanan ada dan disini ada yang jual makanan halal pankek banana, pulut ayam, kerabu kaki ayam, dan lain-lain.

4) Klong Hae Floating Market
Lokasi tempat makan yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Pelbagai jenis makanan Thailand boleh didapati disini. 

5) Area Lee Plaza
Area Lee Garden tidak jauh dari stesen keretapi Hatyai boleh ditemukan dengan mudah penjual gerai bertudung yang menjual makanan. 

6) Depan stesen keretapi Hatyai
Di sebelah kiri berdepan pintu masuk ke stesen keretapi ada terdapat bangunan. Sederet kedai tersebut ada salah satu yang menjual makanan halal. 


Baca tentang hotel Hatyai sini. Ketahui tempat menarik di Hatyai klik  sini. Buat photobook murah dengan diskaun di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item