DISQUS SHORTNAME

Sabtu, 3 Mac 2018

Trip Indochina di Thailand: 5 night market happening di Bangkok

Night Market di Bangkok sangat happening dengan penjual yang ramai dan pengunjung yang berpusu-pusu memeriahkan pasar malam. Berada di Bangkok tidak sah berjalan-jalan mengisi waktu malam di pasar malam yang sangat mengujakan dan meriah dengan pelbagai jenis barangan. Disini harga jualan kebiasanya jauh lebih murah dari shopping mall dan apa yang menarik adalah boleh tawar menawar sehingga puas hati.

1) Ram Khamhaeng Night Market
Pasar malam ini dibuka jam 5 petang setiap hari berdekatan dengan University Ramkhamhaeng. Untuk ke sini turun di ARL Ramkhamhaeng kemudian ambik teksi atau  Saen Saep Express Boat – Ramkhamhaeng. Terdapat banyak gerai-gerai halal di sepanjang jalan.

2) Rod Fai Night Market
Pasar mala mini dibuka dari Khamis hingga Ahad berhampiran Esplanade Mall. Sangat happening dengan pelbagai jenis jualan.

3) Night market Khoasan Road
Kawasan ini sangat meriah dengan pengunjung dan backpackers mat salleh yang menjadikan kawasan ini terutamanya pada waktu malam untuk mereka berhibur. Disini terdapat pelbagai jenis barangan dijual dan makanan local terutamanya bagi pelancong bukan Islam. Makanan halal agak sukar didapati di pasar malam ini.

4) Chatuchak Weekend Market
Pasar malam terbesar di Bangkok yang diadakan pada hujung minggu sangat meriah dengan pelbagai jenis jualan dan pengunjung.

5) Padpong Night Market
Untuk kesini melalui train boleh turun samada di BTS Sala Daeng atau MRT Silom. Perlu tahu harga barang sebelum bargain harga disini kerana rata-rata penjual disini mengenakan harga melampau.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item