DISQUS SHORTNAME

Isnin, 29 Oktober 2018

Trip ke Indochina di Vietnam: Tip menjimatkan duit penginapan di Hoi An hotel

Tempat ini merupakan tumpuan pelancong. Harga hotel boleh dikatakan agak mahal bagi yang melancong ke sini secara backpackers. Tetapi, ianya dikira berbaloi jika dapat berkongsi bilik. Bagi yang ingin menjimatkan budget hotel, boleh menginap di area Danang dan mengambil bas harian untuk ke sini. Perjalanan ke sini dari Bandar Danang mengambil masa kurang dari sejam. Bandar bersejarah Hoi An boleh dilawati dalam setengah hari kerana tempat bersejarah tersebut tidak lah sebesar mana.



Bagi yang masih ingin menginap di sekitar Hoi An, terdapat hostel di kawasan belakang Bandar bersejarah yang harganya sedikit lebih murah berbanding hotel-hotel berhadapan dengan kawasan pintu masuk. Tempah hostel lebih murah di Booking.com klik sini. Jika anda ingin membuat perbandingan harga hostel Traveloka sini atau Trivago sini memberikan anda perkhidmatan perbandingan hostel terbaik. 



Hampir tiada makanan halal disini melainkan jika anda ke pasar mungkin boleh membeli sedikit buaha-buahan untuk alas perut. Pilihan lain ialah dengan memasak sendiri. 

Baca info sebelumnya sini. Info seterusnya tentang Danang disini.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item