DISQUS SHORTNAME

Rabu, 11 Mac 2020

Cara murah dan senang untuk ke Masjid Songkla tanpa perlu agen kahwin

Masjid Songkla memang dikenali dikalangan rakyat Malaysia. Masjid yang terkenal disebabkan kefungsiannya yang memudahkan urusan perkahwinan poligami bagi rakyat Malaysia. Selain itu , masjid ini menjadi tumpuan kerana rata-rata jika pasangan mempunyai masalah bersangkutan dengan wali, semestinya inilah masjid yang akan menjadi tumpuan mereka untuk menyelesaikan kemelut bagi menghalalkan perkahwinan.

Terletak tidak jauh dari bandar Hatyai. Disebalik populariti masjid ini dikalangan pasangan yang ingin berkahwin.masjid ini juga merupakan lokasi yang wajib dikunjungi bagi pelancong. Bagi muslim melawat masjid perlu dijadikan sebagai tempat wajib perlu dikunjungi. Masjid ini menawarkan rekabentuk yang sangat cantik dan seakan-akan rekabentuk salah satu tempat pelancongan popular di India iaitu Taj Mahal. Mempunyai 3 tingkat dimana tingkat atas adalah ruang untuk solat manakala tingkat 2 menempatkan pejabat pentadbiran masjid, bilik seminar, tandas.

Dengan kos menaiki tuk tuk berharga 20 baht sehala, anda sudah boleh datang ke sini dengan kos yang paling murah tanpa perlu agen atau sewa khas tuk tuk yang tentunya tambang adalah berganda-ganda mahal. Tetapi jika anda menggunakan van putih, perjalanan sehala adalah 43 baht tanpa mengira jauh atau dekat perjalanan.  

Untuk yang ingin ke Masjid Songkla dengan cara terjah sendiri, korang ikuti panduan dibawah ini.

1) Cari Clock Tower
2) Cari tuk tuk yang tertulis perkataan dibawah. Tuk tuk ini biasanya menunggu di tempat parking berhadapan dengan wakaf.

atau

3) Naik van putih betul-betul dihadapan Clock Tower

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item