DISQUS SHORTNAME

Isnin, 16 Oktober 2017

Trip ke Singapore: Lokasi makanan halal dan murah di bandar Singapore

Lokasi makanan halal di Singapore agak mudah untuk dijumpai disini. Jika berkunjung ke Singapore perkara yang wajib di ketahui apabila hendak makan di mana-mana tempat ialah dengan menyemak status halal kedai terbabit. Kebiasaanya restoran akan mempamerkan logo halal di depan kedai mereka menunjukkan kedai tersebut telah mendapat status pengiktirafan halal daripada MUIS iaitu badan agama Islam yang menyelaraskan perkara berkaitan hal ehwal agama Islam di Singapore.

Di medan selera pula akan disediakan 2 bahagian untuk makanan halal dan tidak halal termasuk juga tempat pemulangan pinggan dan gelas turut diasingkan.

1) Geylang serai
Terletak di Jalan Geylang bersetentang dengan Joo Chiat Kompleks terdapat medan selera yang menyediakan makanan halal. Penjual disini rata-ratanya melayu dan mamak. Banyak variety makanan yang boleh dicuba disini antaranya cendol, nasi beriyani, otak-otak, sup tulang merah dan sebagainya.

    2) Heig Road
Medan selera ini terdapat satu barisan kedai-kedai halal. Disini terdapat pelbagai jenis masakan seperti mee siam, satay, lontong dan sebagainya dengan harga yang berpatutan.

    3) Kg Glam
Merupakan perkampungan melayu di Singapore yang wujud sejak beratus tahun dahulu. Disini letaknya masjid sultan dan disekitarnya terdapat banyak kedai makan dan juga restoran halal yang menyediakan pelbagai jenis masakan.

4) Little India
Kawasan perniagaan kaum India di Singapore  yang mudah untuk mendapatkan makanan halal di kawasan ini. Kaum India ramai yang vegetarian, makanannya boleh dimakan tanpa was-was kerana tidak melibatkan daging binatang yang perlu disembelih dahulu.

5) Bedok interchange
Keluar dari stesen MRT menuju ke stesen bus interchange. Keluar dari stesen bus interchange akan ada satu medan selera halal dan non halal di tepi mall tersebut yang juga merupakan tempat pertukaran bas.



Jika berkunjung ke Singapore menu authentic ini wajib di cuba. klik siniBaca disini untuk tempat menarik di Singapore.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item