DISQUS SHORTNAME

Rabu, 15 November 2017

Tempat menarik di Singapore: Jurong Bird Park

Jurong Bird Park ialah taman burung terbesar di Asia meliputi kawasan seluas 49 hektar. Juga terkenal sebagai taman burung paling famous di dunia. Disini terdapat konservasi pelbagai jenis burung dari seluruh dunia termasuk dari jenis bangau. Taman ini dihuni oleh 5000 burung dari 400 spesies. Taman ini sangat sesuai untuk ibu bapa yang ingin membawa anak-anak menghadapi cabaran dalam hutan tetapi bertemankan pelbagai spesies burung. Sangat bermanfaat bagi ibu bapa memperkenalkan pelbagai spesies burung dalam proses memberi pendidikan kepada anak-anak.


Antara aktiviti menarik yang boleh dilakukan disini ialah:

1) Memberi burung makan
Pengunjung berpeluang menyaksikan lebih dekat aksi menarik burung-burung saat mereka makan. Sangat meriah dan lucu dengan aksi mereka mendapatkan makanan.

2) Aktiviti berkhemah
Bagi ibu bapa yang sukakan cabaran dan ingin merasai pengalaman berkhemah bersama anak-anak di dalam hutan bertemankan kicauan  burung, Jurong Bird Park menyediakan sedia menawarkan anda pengalaman tersebut.

3) Melawat pusat konservasi burung
Pengunjung berpeluang melawat makmal pusat konservasi burung, bilik kajian dan sebagainya berkaitan dengan proses pemuliharaan spesies burung yang hampir pupus dan juga unggas.


Alamat: Jurong Hill, Singapore
Hari: Isnin-Ahad
waktu beroperasi: 8.30am - 6pm
Harga tiket: SGD 35 
Tiket lebih murah dan ada diskaun jika dibeli online disini

Buat photobook klik sini semua gambar percutian anda. Lebih banyak info tempat-tempat menarik di Singapore klik sini. Panduan travel budget baca disini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item