DISQUS SHORTNAME

Selasa, 6 Februari 2018

Trip Indochina di Thailand: Panduan lengkap lokasi makanan halal di Khoasan Road

Lokasi makanan halal di Khoasan Road boleh dijumpai di sekitar masjid. Pasti tiada siapa menyangka di sebalik hirup pikuk Khoasan Road yang bising dan hingar terdapat sebuah masjid di sekitar tersebut. Jalan menuju ke masjid ini hanyalah melalui lorong kecik dan sempit dihimpit dengan rumah kiri dan kanan. Untuk mencari lorong ini perlu diperhatikan betul-betul jika tidak anda mungkin tidak perasan dengan papan tanda.

Tetapi untuk mencari lorong ini tidak susah. Ianya terletak betul-betul berhadapan dengan jalan besar dan berhadapan dengan pasaraya besar tidak jauh dari balai polis Khaosan Road.

Hanya berjalan kurang lebih 50 meter ke dalam lorong ini, anda akan bertemu dengan masjid Chakrapong. Di sekitar masjid ini terdapat kedai makan halal yang sedap dan berpatutan. Jika anda pencinta makanan Thailand dan travel dengan budget minimum, lokasi ini harus dikunjungi untuk mencuba makanan Thailand. 



Satu lagi tempat makan yang suggest ialah kedai makan Mak Cik Fatimah, berdekatan dengan kedai ice cream Swen Sen. Sup dia sedap.(suggest oleh Jeffrey Jamil (fb).


 Ketahui cara ke Chatucak Weekend Market sini. Tempat solat di Bangkok baca sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item