DISQUS SHORTNAME

Sabtu, 31 Mac 2018

Trip Indochina di Kemboja: 5 tempat pelancongan menarik di Siem Riep

Siem Riep merupakan bandar yang terkenal dengan kota Angkor Wat. Tempat pelancongan terkemuka di Kemboja ini menyediakan banyak tempat menarik yang boleh dikunjungi. Antara tempat yang perlu diawati jika berkunjung ke Siem Riep ialah:

1) Angkor watt

Tapak warisan UNESCO World Heritage merupakan tapak kota binaan batu berabad lamanya. Terkenal di seluruh dunia dengan kehebatan struktur dan aspek kejuruteraan yang masih lagi kukuh sehingga ke akhir. Tiket masuk berharga 37 USD untuk sehari. Pemandangan di Angkor Wat (datang sini sebelum matahari terbit kerana pemandangan dan suasana yang sungguh indah hingga mampu membuatkan anda mengalir air mata).


2) Angkor D Artisan
Merupakan pusat kesenian yang boleh dilihat secara langsung pembuatan patung-patung Budhha oleh pekerja-pekerja disini. Pengunjung bebas untuk masuk dan melihat dengan lebih dekat dalam penghasilan sesuatu kerja tangan. Di sini, terdapat kedai cenderahati yang menjual pelbagai barangan seperti tembikar, barangan hasil daripada ulat bulu iaitu kain sutera bermutu tinggi. Tidak ada bayaran yang dikenakan untuk masuk ke sini. Dan ianya sangat dekat dengan old market.

3) Tasik Tonle Sap
Tasik terpanjang didunia ini ada disebut dalam buku geografi sebagai tasik air tawar terbesar di dunia. Jika ke sini terdapat pakeh tour yang boleh diambil bagi menyelusurii tasik ini melihat pemandangan sebenar warga khmer yang menetap dipesisiran tasik ini menjalankan aktiviti seharian mereka.

4) Angkor National Museum
Muzium yang memaparkan sejarah kerajaan Kemboja yang terletak bersebelah dengan shopping kompleks T-Galleria. Untuk masuk dikenakan tiket.

5) T-Galleria
T-Galleria iaitu sebuah pusat shopping yang menjual pelbagai barangan berjenama dari seluruh dunia dengan dikenakan duti free. Jika anda kaki shopping pusat membeli belah ini akan membuatkan anda rambang mata dengan segala kedai branded dari jenama terkenal terdapat di sini. Handbeg, kacamata, barangan kemas, luggage beg dan bermacam-macam lagi dari jenama terkenal dunia boleh didapat disini.


Buat photobook murah dengan harga diskaun di sini.

Klik sini untuk jalan-jalan cari masjid mendapatkan makanan halal di Siem Riep. Melancong di Battambang baca sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item