DISQUS SHORTNAME

Ahad, 8 April 2018

Trip Indochina di Vietnam: Panduan mencari hostel murah di Ho Chi Minh City, Vietnam

Jika ke Ho Chi Minh City mencari hostel murah tidak susah di bandar ini. Banyak lokasi hotel yang boleh dipilih untuk mendapatkan hotel budget. 
Bandar Ho Chi Minh City di Vietnam tidak asing bagi rakyat Malaysia yang berkunjung ke sini bagi tujuan membeli belah. Tidak hairanlah jika salah satu tempat disini turut dinamakan dengan Malaysia Street. Tempat ini seperti anda berada di Malaysia dengan jumlah rakyat Malaysia yang ramai berbanding rakyat Vietnam sendiri. Mencari penginapan yang berdekatan dengan tempat shopping tentunya menjadi pilihan jika berkunjung ke sini. Terdapat banyak hostel murah dan selesa di Ho Chi Minh City. Panduan ini akan memudahkan anda mencari penginapan di Ho Chi Minh City.

1) Ben Thanh Market
Lokasi utama rakyat Malaysia membeli belah apabila di Ho Chi Minh City. Di sekitar kawasan ini banyak hostel yang hanya terletak berhadapan dengan jalan utama yang pada sebelah malamnya akan tutup untuk dijadikan tapak pasar malam. Tetapi harga hostel agak mahal tetapi berbaloi jika dapat berkongsi bilik dan sangat memudahkan anda mengangkut barang dagangan kerana lokasinya yang terlalu hampir dengan Ben Tant market. Tempah hotel di Booking.com sini.


2) Area De Tamb atau Pham Ngu Lao Saigon
Tidak jauh dari Bent Tant Market dengan hanya berjalan kaki tidak sampai 10 minit. Landmark tempat ini ialah taman rekreasi. Di seberang jalan adalah kawasan backpacker terdapat  banyak hostel murah di sekitarnya. Apa yang menarik menginap di kawasan ini ialah

i) Berdekatan dengan Bent Tanh Market
ii) Dekat dengan bus station
iii) Dekat pejabat Futabus
iv) Ada pasar berhampiran dengan station bus
v) Street food banyak bagi yang bukan muslim. 

Untuk membuat perbandingan harga hotel, lebih mudah dengan menggunakan Trivago sini

Elak di scam, baca lanjut di sini. Tempat menarik di HCMC, baca sini.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item