DISQUS SHORTNAME

Khamis, 10 Mei 2018

Trip Indochina di Vietnam: Hostel backpackers di Hanoi

Jika berkunjung ke Hanoi, hostel backpacker atau penginapan murah dan paling mudah di kawasan strategic ialah di Old Quarter Hanoi. Disini  sangat happening dengan pelbagai kedai yang menjual pelbagai jenis barangan. Kawasan ini merupakan pusat aktiviti harian penduduk dengan bermacam-macam kedai. Terlalu ramai pelancong asing yang menginap di area ini dan pelbagai barangan cenderahati boleh diperolehi dengan mudah di sekitar sini. Tempah hostel murah di Hanoi di sini.

Hanoi merupakan bandar transit untuk ke tempat pelancongan paling popular di Vietnam iaitu Halong Bay. Kedudukan yang strategic dengan destinasi popular lain di kawasan persempadanan Vietnam dan China.Dengan pelbagai kemudahan pengangkutan yang dimajukan disini, pergerakan para pelancong untuk ke mana-mana destinasi menarik di utara Vietnam ini menjadi lebih efisyen dan mudah. Mempunyai lapangan terbang, sistem keretapi dan juga bas, Hanoi perlu dikunjungi bagi melengkapkan perjalanan anda di Vietnam. 

Halong Bay lebih dekat dengan sempadan Naning, China manakala Na Binh atau Sapa tentunya tidak asing bagi pencinta keindahan alam semulajadi. HCMC syurga bagi shopping sebaliknya di Hanoi merupakan  syurga kehijauan.


Banyak kedai yang menjual pakej ke Halong Bay, Nha Binh, Sapa atau Tam Coc. Anda boleh survey sendiri disini dan runding harga mengikut bajet anda. Cara terbaik memilih pakej tour ialah dengan mencari tour agent yang disarankan oleh Tripadvisor yang kebiasaanya ada logo diletakkan di sign board mereka. 

Info Danang baca sini. Info seterusnya klik sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item