DISQUS SHORTNAME

Jumaat, 22 September 2017

Trip ke Singapore: 5 port free wifi Singapore jimatkan duit dari roaming intenet

Penggunaan free wifi akan menjimatkan budget ketika melancong di Singapore. Internet merupakan satu keperluan apabila mengembara atau melancong ke mana-mana negara. Di Singapore sebagai sebuah negara yang pesat membangun hampir semua tempat-tempat awam dan tumpuan pelancong menyediakan kemudahan wifi free tanpa perlu roaming untuk menggunakan internet. Jadi adalah tidak susah untuk melayari internet dan kekal berhubung dengan keluarga apabila berkungjung ke sini. 

    1) Changi Airport
Airport yang mendapat pengiktirafan dunia sebagai antara lapangan terbang didunia menyediakan wifi free yang boleh digunakan oleh sesiapa sahaja tanpa had. Dengan tahap kelajuan wifi yang tinggi tidak mempunyai masalah melayari internet.



2) Mc Donald
Di Singapore Mc Donald disana boleh dimasuki walaupun tanpa membeli makanan. Ramai penduduk disana yang memasuki Mc Donalds semata-mata untuk menggunakan wifi dan hanya memesan air kosong untuk melepak didalam café.

3) Masjid Sultan
Masjid yang terletak di area Arab Street merupakan masjid lama di Singapore yang dibina beratus tahun dahulu. Disini pihak pengurusan masjid menyediakan wifi free yang boleh digunakan oleh pengunjung masjid. Terdapat banyak  charger port yang boleh digunakan untuk mengecas bateri hanset.


4) Marina Bay Sands
Marina Bay Sand antara tempat tumpuan pelancong utama di Singapore. Ramai pelancong yang datang ke sini untuk bermalam di hotel bagi tujuan untuk akses ke infinity pool yang hanya boleh dimasuki oleh penginap hotel sahaja. Tidak sukar untuk melayari internet secara percuma di sekitar ini kerana dengan mudah wifi free tersedia.

5) Paragon mall
Mall ini menyediakan wifi free tanpa password yang boleh digunakan oleh pengunjung mall.


6) Stesen MRT
Hampir kesemua stesen MRT menyediakan wifi free. Anda boleh menggunakan internet untuk update media sosial tanpa perlu untuk roaming. Lebih menjimatkan wang berbanding membeli sim kad atau roaming.
                                     

Ketahui tempat menarik di Singapore di sini. Baca tentang tips penginapan backpacker  di Singapore di sini. Simpan kenangan manis anda melancong dalam bentuk photobook murah dan jimat di sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item