DISQUS SHORTNAME

Khamis, 8 Mac 2018

Trip Indochina di Kemboja: Hostel backpacker murah dan selesa di Siem Riep

Di Siem Riep tidak susah untuk mencari hostel backpacker murah memandangkan bandar ini merupakan antara pusat pelancongan yang paling ramai dikunjungi di Kemboja. Ramai pelancongan asing terutama dari kalangan mat salleh yang datang ke bandar ini bagi melawat Angkot Watt.
Bagi yang mencari hostel, di sini adalah panduan mencari lokasi hostel di Siem Riep.

1) Area Kg Steng Thmey.
Bagi yang mementingkan makanan halal, berdekatan dengan kampung ini mada banyak backpackers hostel. Terdapat banyak pilihan makanan halal dan sedap belaka. Ia merupakan kampong orang Cham dan ada antara mereka yang pandai bercakap Melayu. Cari hostel murah di booking.com.

2) Area Old Market
Kawasan ini merupakan pusat bandar Siem Riep yang terletak kawasan membeli belah old market dan pada malamnya di area sini diadakan night market. Berhampiran kawasan ini ada banyak hostel-hostel badget. Disini juga tempat untuk shopping dan ada banyak kedai-kedai pelancongan yang menyediakan perkhidmatan bas jarak jauh ke bandar-bandar di Kemboja. Boleh survey harga dan pakej yang disediakan. Untuk terus menempah hotel anda di Booking.com  klik sini atau Traveloka sini.  Anda boleh mendapatkan harga hotel yang murah dengan membuat perbandingan harga hostel tentunya di Trivago.

The Backpackers Hostel sangat recomended untuk stay disini. Penginapan dorm yang bersih dengan kelengkapan katil serba baharu. Paling best bilik air didalam dan sangat besar serta lokasi hostel ini hanya berhadapan dengan hotel besar dan berhampiran dengan Hard Rock Cafe. Landmark untuk mencari hostel ini ialah Hard Rock Cafe, cuma berjalan kaki beberapa meter menghala ke hotel besar yang berhampirannya.



Baca sini tempat menarik di Siem Riep. Klik sini untuk info mengenai perjalanan ke Battambang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item