DISQUS SHORTNAME

Rabu, 19 September 2018

Trip ke Indochina di China: Panduan mencari hotel murah di Shenzen

Hotel murah di Shenzen, paling mudah bagi pelancong Muslim ialah dengan mencari penginapan berhampiran dengan kawasan makanan halal. Terdapat 2 kawasan yang disekitarnya mempunyai beberapa tempat makanan halal dan juga kedai runcit yang menjual makanan halal.

1) Area masjid Shenzen (Meilin Road)
Disini ada agak ramai komuniti Islam yang menginap berhampiran dengan area masjid. Di sekitar masjid ini juga ada beberapa restoran halal termasuk satu di sebelah masjid dan satu lagi restoran beberapa meter dari masjid. Menginap berhampiran kawasan ini akan memudahkan anda untuk datang ke sini mencari makanan halal. Turun di stesen Mei Lin. Tempah hostel murah di Booking.com sini.


2) Area Wenjin Station
Hotel Muslim merupakan hotel yang popular disini di kalangan penduduk muslim dan pelancong dari Malaysia. Tempah hotel ini di sini. Turun di stesen Wenjin  exit D  dan perlu berjalan kaki dalam 100m menuju ke hotel ini. Jika dari jauh, pasti beranggapan ianya adalah masjid memandangkan bumbungnya terdapat kubah. Namun sebenarnya ia adalah hotel mempunyai fasiliti lengkap dengan kemudahan surau, restoran halal. Tinggal di hotel ini, anda tidak perlu lagi berfikir soal mencari makanan halal disini kerana  hotel ini juga memiliki restorannya yang menyediakan makanan halal kepada penghuni hotel. Di sekitar kawasan hotel ini terdapat kedai runcit yang menjual makanan halal manakala restoran halal sangat mudah untuk dijumpai. 

3) Area Dongmen street
Pusat shopping di Shenzen dengan pelbagai barangan dan kedai yang menjual bermacam-macam jenis barangan. Di area ini ada banyak terdapat hotel. Bagi yang bercadang ke Shenzen untuk shopping dan juga memborong, menginap di area sini akan menjimatkan masa dan kos pengangkutan. Turun di stesen Laojie. 

Buat perbandingan harga hotel di Traveloka sini atau Trivago sini.

Baca info penting tentang China di sini. Tempat menarik di Shenzen baca sini



1 ulasan:

  1. Bermanfaat sekali artikelnya, kalian baca-baca juga nih, Cara Perpanjang STNK Online lebih mudah dan nyaman

    BalasPadam

Cari

Like Us

Hot in week

Recent

Comments

Follow Instagram

Translate

item